Aktywne wsparcie branży telekomunikacyjnej w procesach cyfrowej transformacji

Stan rynku usług telekomunikacyjnych oraz usług IT warunkuje kondycję całej polskiej gospodarki. Jak mówi Andrzej Dulka, prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji „rozwiązania ICT towarzyszą praktycznie wszystkim rodzajom aktywności gospodarczej i muszą rosnąć razem z nią, a nawet szybciej”.

Obecnie, wśród telekomów najpopularniejsze są trzy podejścia do procesów transformacji cyfrowej:

  1. Ukierunkowane na klienta, obejmujące:
    • digitalizację doświadczeń klienta,
    • digitalizację doświadczeń i produktywności pracowników,
    • budowanie platform cyfrowych.
  2. Oparte na technologii, uwzględniające:
    • zastosowanie technologii cyfrowych w usługach podstawowych i dodatkowych,
    • poprawę wydajności operacyjnej (analityka).
  3. Dotyczące zmian w miejscu pracy i kulturze organizacji, zakładające:
    • cyfryzację środowiska pracy,
    • wprowadzanie nowych cyfrowych produktów i usług,
    • digitalizację doświadczeń klienta.

W ramach współpracy z jednym z klientów z sektora telekomunikacji zrealizowaliśmy projekty, które w swoich założeniach, w większym lub mniejszym stopniu, obejmują wszystkie trzy, opisane powyżej podejścia.

Dostęp do najlepszych specjalistów IT

Świadcząc usługi w modelu body leasing, dostarczyliśmy klientowi dedykowane zespoły programistów: Java, JavaScript, .NET, Angular, Python, React, HTML / CSS, PHP oraz C ++.

Wśród ponad 300 wynajmowanych przez nas specjalistów IT, oprócz programistów byli także: architekci systemów, inżynierowie sieci, specjaliści ds. bezpieczeństwa, analitycy biznesowi, kierownicy projektów, specjaliści DevOps, testerzy itd.

Wszyscy zatrudniani specjaliści pracowali nad rozwojem oprogramowania, działając zgodnie z podejściem DevOps, a realizowane przez nich zadania rozliczane były w modelu time & material. Projekt ten charakteryzowało także bardzo rozwinięte podejście do zarządzania, łączące w sobie metodologie zwinne (Scrum) i tradycyjne (PRINCE2, PMI).

Praca wykonywana przez naszych specjalistów stanowiła znaczące wsparcie dla prowadzonej przez klienta działalności, zwłaszcza w obszarach takich jak:

  • IT,
  • sprzedaż,
  • współpraca międzyoperatorska,
  • sieć i bezpieczeństwo.

Wydajna i responsywna platforma e-commerce

Dla tego klienta zaprojektowaliśmy również wielokanałowe środowisko e-commerce. Jego rolą było zapewnienie klientom końcowym profesjonalnej sprzedaży i obsługi w modelu omnichannel, przy wykorzystaniu kanałów takich jak: web, mobile czy punkty sprzedaży.

Projektując zgodnie z zasadą „mobile first” stworzyliśmy spójne i responsywne procesy e-commerce, gwarantujące pozytywne doświadczenia użytkownika. Wszystko to wsparte zostało solidną infrastrukturą.

Zaprojektowaliśmy i dostarczyliśmy także procesy B2C i B2B takie jak: połączenia głosowe, transmisja danych, naprawa łącz szerokopasmowych, baza wiedzy oraz konsola sprzedaży i obsługi klienta (dla konsultantów i przedstawicieli handlowych).

Całość projektu zrealizowana została w oparciu o platformę SAP C4 HANA (Hybris) i pozwoliła naszemu klientowi osiągnąć 300% wzrost sprzedaży online oraz obsłużyć ponad 87 milionów unikalnych użytkowników w skali roku.


Wartość polskiej branży technologii informatyczno-komunikacyjnych tylko w 2019 roku wynosiła niemal 20 mld USD i z roku na rok wciąż rośnie. Pełne zrozumienie jej specyfiki pozwala nam dostarczać najwyższej klasy rozwiązania, a co za tym idzie, aktywnie wspierać procesy cyfrowej transformacji.

To także może cię zainteresować

Komunikacja, media i usługi

Euvic zapewnił wielu wiodącym firmom telekomunikacyjnym, medialnym i usługowym innowacyjne oprogramowanie oraz efektywne kosztowo zespoły programistów. Projekty, które zrealizowaliśmy dla naszych klientów z tych sektorów, obejmują outsourcing specjalistów IT, tworzenie, rozwój i utrzymanie oprogramowania, usługi w chmurze, integrację systemów i wdrażanie urządzeń telekomunikacyjnych, a także ich konfigurację i konserwację. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią sukcesu naszych klientów.

powrót