Digitalizacja handlu – jak retail wchodzi w online?

Gdy nowe technologie zdominowały naszą rzeczywistość, konsumenci w naturalny sposób zaczęli migrować między światem offline i online. Coraz chętniej wykorzystywali Internet do poszukiwania informacji o produktach i usługach, po to, aby ostatecznie dokonać ich zakupu w tradycyjnych sklepach. Przybierający na sile efekt ROPO (Research Online Purchase Offline) sprawił, że cyfrowa transformacja z możliwości zmieniła się w konieczność.

Tę zmianę dostrzegł również nasz klient, właściciel jednej z największych grup handlowych w Europie prowadzący aktywną działalność w kilku krajach. To firma, która kompleksowo odpowiada na potrzeby swojej grupy docelowej, oferując jej nie tylko produkty, ale także specjalistyczne usługi i wsparcie doradców.

Cyfrowa baza wiedzy

Chcąc działać jeszcze efektywniej i być bliżej swoich klientów, klient postanowił szybko zaistnieć w cyfrowym świecie, zgłaszając się do nas z potrzebą wdrożenia jednej wspólnej platformy e-commerce dla wszystkich 30 marek działających w obrębie grupy.

Działając pod dużą presją czasu, nastawieni na szybkie uzyskanie pożądanych rezultatów, projekt realizowaliśmy w ramach krótkich, zaledwie tygodniowych sprintów. Wytworzone przez nas oprogramowanie charakteryzuje się ciekawą strukturą umożliwiającą łatwe przejście od strony głównej marki, do stron pojedynczych, lokalnych sklepów.

Strona główna zawiera najważniejsze informacje takie jak opis działalności firmy oraz pełna lista sklepów, umożliwiająca użytkownikom namierzenie tego najbliższego za pomocą listy, mapy lub wyszukiwarki. Można z niej w łatwy i szybki sposób przejść do stron dedykowanych konkretnym, interesującym użytkownika lokalnych sklepów, na których znajdują się:

  • dane kontaktowe pracowników i specjalistów zatrudnianych w danej lokalizacji,
  • informacje o aktualnych promocjach,
  • możliwość weryfikacji dostępności asortymentu,
  • informacje o godzinach otwarcia i oferowanych usługach.

Profesjonalna odpowiedź na potrzeby użytkowników

Przyjazna użytkownikom mobilnym technologia Responsive Web Design (RWD) umożliwiła automatyczne dostosowywanie wyświetlanych treści do rodzaju urządzenia, z poziomu którego przeglądana jest strona, z kolei system WooCommerce pomógł nam przy imporcie i tworzeniu katalogów produktów.

Cała platforma stworzona została z uwzględnieniem dobrych praktyk z zakresu UI i UX, a odpowiedni dobór fotografii podkreślił profesjonalizm i wysoką jakość oferowanych przez klienta produktów i usług.

Dzięki odpowiedniej komunikacji i mocnemu zaangażowaniu obu stron we współpracę dostarczyliśmy klientowi kompletne i funkcjonalne oprogramowanie w ciągu zaledwie trzech miesięcy, w ramach ustalonego początkowo budżetu. To pierwszy i na pewno nie ostatni krok na drodze do realizacji przyjętej strategii cyfrowej.

powrót