Opłacalne, cyfrowe inicjatywy biznesowe, czyli wsparcie IT dla klienta z branży logistycznej

Branża logistyczna jest jedną z najważniejszych gałęzi światowej gospodarki. Właśnie dlatego rozwija się tak dynamicznie i tak chętnie korzysta z nowych technologii. To jednak nie tylko transport drogowy czy kolejowy, ale również lotniczy i wodny. I właśnie w tym ostatnim specjalizuje się klient, którego historią chcemy się z Wami dziś podzielić.

Profesjonalne wsparcie w obszarze Infrastruktury IT

Powstałe w wyniku fuzji dwóch innych spółek i zatrudniające ponad 140 osób przedsiębiorstwo wyspecjalizowane w przemyśle morskim współpracuje z nami od ponad 6 lat, a jego biznes wspieramy wielotorowo.

Jak rozpoczęła się nasza wspólna droga? Klient poszukiwał stabilnego partnera IT, który wdrożyłby w jego zlokalizowanych na całym świecie biurach lokalną infrastrukturę i sieci serwerów (routery, przełączniki, punkty dostępu), a dodatkowo również podjął się zarządzania serwerami i usługami w chmurze Microsoft Azure. Oprócz zapewnienia bardzo szerokiego zakresu usług IT, w ramach współpracy zagwarantowaliśmy też gotowość do wsparcia wszystkich, przyszłych cyfrowych inicjatyw biznesowych klienta.

Z jakimi wyzwaniami musieliśmy się zmierzyć i jakie obszary wymagały naszej szczególnej uwagi?

  • Zapewnienie usług Help Desk w trybie 24/7/365 dla oddziałów na całym świecie oraz dla pracowników działających w trybie zdalnym. Objęły one 120-230 użytkowników i kanały kontaktu takie jak: telefon, email oraz portale WWW.
  • Wdrażanie i zarządzanie podstawową infrastrukturą IT (sieć; serwery lokalne w biurach, serwery w chmurze; zarządzanie stacjami roboczymi, serwerami plików, serwerami druku; zarządzanie użytkownikami; monitorowanie infrastruktury IT).
  • Zakup i zarządzanie licencjami Microsoft: Azure, MPSA, Office 365, w tym model Cloud Solution Provider.
  • Migracja skrzynek pocztowych i zasobów plików (dokumentów, plików CAD) do nowej infrastruktury.
  • Ponowne połączenie wszystkich dziedziczonych komputerów z nową domeną klienta z zachowaniem ciągłości biznesowej.

Niższe koszty, najwyższa jakość

Dla klienta pracowało łącznie ponad 20 naszych konsultantów i inżynierów zorganizowanych w ramach zespołów pierwszej, drugiej i trzeciej linii wsparcia.

Pozwoliło to obniżyć koszty przeznaczane na helpdesk IT aż o 50% w porównaniu do cen, które wcześniej oferowali lokalni dostawcy. Zapewniając natychmiastowe wsparcie IT w momencie kluczowym dla rozwoju firmy klienta zagwarantowaliśmy ciągłość biznesową. Wspierając klienta w procesie migracji do chmury i wdrażaniu nowych cyfrowych inicjatyw biznesowych pomogliśmy mu zmniejszyć koszty przeznaczane na ten obszar aż o 30%. Z kolei dzięki stworzeniu jednego centrum kompetencji IT ułatwiliśmy zarządzanie tym obszarem, usprawniliśmy rozwiązywanie problemów informatycznych, a także zwiększyliśmy kontrolę nad jego opłacalnością.

Budując długofalową relację biznesową z klientem obok obniżenia kosztów IT zadbaliśmy także o jednoczesne zachowanie najwyższej jakości świadczonych usług. Dzięki temu dziś klient współpracę z nami traktuje w kategoriach inwestycji w lepszą biznesową przyszłość.

To także może Cię zainteresować

Administracja IT

Potrzebujesz niezawodnych usług administracji sieciami i systemami informatycznymi? Zatrudnij naszych doświadczonych administratorów IT! Oferujemy szeroki zakres usług, które obejmują środowiska systemowe (fizyczne i wirtualne) oraz narzędzia niezbędne do ich utrzymania.

Helpdesk

Usługa helpdesku IT zapewnia użytkownikom pomoc techniczną (w wielu językach) w rozwiązywaniu złożonych problemów związanych z IT. Usługa może być wykonywana zdalnie i/lub w siedzibie klienta, a jej zakresem można objąć sprzęt i oprogramowanie, w tym specjalistyczne.

city street

Modernizacja środowiska IT w branży transportu publicznego

Odpowiedni dobór systemów informatycznych ma realny wpływ na efektywność kosztową transportu publicznego. Wprowadzanie innowacji w firmach transportowych pozwala zagwarantować niezawodność systemu kontroli operacji, usprawnić planowanie dyspozytorskie dla kierowców i pojazdów, na bieżąco reagować na pojawiające się incydenty oraz prowadzić kompleksowe raporty i statystyki.

0 comments
powrót