Pernod Ricard usprawnia zarządzanie błędami na swojej platformie BizTalk

Pernord Ricard, wiodąca firma na globalnym rynku wina i napojów spirytusowych, usprawniła z pomocą Euvic proces powiadamiania o błędach i ich obsługi na platformie BRIDGE, opartej o BizTalk Server. Firma osiągnęła swój cel zastępując dotychczas istniejące rozwiązanie (wykorzystujące Microsoft InfoPath oraz e-maile) niestandardowym narzędziem iTrack, które działa na bazie Azure. W ten sposób Pernod Ricard zyskał dostęp do rzeczywistych statystyk generowanych przez Microsoft Power BI na temat tego, co dzieje się na platformie BRIDGE, co bardzo ułatwiło i uprościło pracę zespołu wspierającego działanie tego rozwiązania.

Klient

Pernod Ricard jest jednym z globalnych liderów w branży win i napojów spirytusowych. Firma powstała w 1975 roku i od tego czasu notuje stały rozwój – w oparciu o wzrost organiczny, jak i przejęcia konkurencyjnych spółek. Portfolio marek Pernod Ricard obejmuje: wódkę ABSOLUT; likier Ricard Pastis, szkocką whisky Ballantines, Chivas Regal i Glenlivet; irlandzką whisky Jameson; koniak Martell, rum Havana Club, gin Beefeater, likiery Kahlúa i Malibu; szampany Mumm i Perrier-Jouët, a także wina Jacob’s Creek i Brancott Estate. Firma sprzedaje również swoje produkty pod lokalnymi markami, jak m.in. Clan Campbell, Imperial, Passport, Something special, 100 Pipers, Blender’s Pride, Wisers, Royal Stag, Amaro Ramazzoti, Suze, Becherovka, Ruavieja, Pastis 51, Seagram’s, Wyborowa, Montilla, Olmeca i Ararat. Główna siedziba Pernod Ricard mieści się w Paryżu. Firma zatrudnia około 18 900 pracowników, którzy działają w ramach zdecentralizowanej struktury organizacyjnej.

Sytuacja początkowa

Euvic wspiera i rozwija opartą na BizTalk platformę integracyjną Pernod Ricard, która umożliwia wymianę dokumentów między oddziałami firmy i jej kontrahentami na całym świecie, od 2012 roku. Wtedy to konsultanci Euvic rozszerzyli funkcjonalność BizTalk’a zainstalowanego na serwerach w jednej z francuskich lokalizacji Pernod Ricard przez dodanie do niego paneuropejskiego modułu wymiany danych. Moduł ten został nazwany mianem BRIDGE (BizTalk Realtime Integration Data Global Exchange). Pozostałe globalne lokalizacje Pernod Ricard były podłączane do systemu w kolejnych latach. Od tego czasu Euvic na podstawie umowy SLA zapewnia Pernod Ricard kompleksowe usługi wsparcia IT związane z BizTalk.

Usługi IT świadczone przez Euvic obejmują dwie linie wsparcia: rozwiązywanie typowych problemów związanych z BRIDGE (pierwsza linia wsparcia); zarządzanie złożonymi zadaniami administracyjnymi i rozwiązywanie poważniejszych problemów (druga linia wsparcia); wykonywanie zadań związanych z wdrażaniem nowych technologii, a także zajmowanie się bieżącym rozwojem obsługiwanego systemu (Utrzymanie i Rozwój). Jedno z rozwiązań, które zostało dostarczone przez Euvic w ramach obsługi, służyło do powiadamiania o błędach integracji i ponownego przetwarzania błędnych przepływów. Zostało ono oparte na formularzach Microsoft InfoPath, które były wysyłane za pomocą poczty elektronicznej. Wraz ze wzrostem liczby komunikatów rozwiązanie stało się jednak nieefektywne i nie oferowało wszystkich oczekiwanych przez Pernod Ricard funkcji.

Wyzwanie

  • Zastąpienie nieefektywnego systemu zarządzania błędami dot. BRIDGE, opartego na Microsoft InfoPath i e-mailach, niestandardowym rozwiązaniem. Miało ono zapewnić dokładniejsze dane o błędach i bardziej elastyczne podejście do powiadamiania o nich oraz ich obsługi.
  • Dostarczenie większej ilości informacji o błędach i umożliwienie generowania powiadomień i zarządzania nimi w sposób samoobsługowy.
  • Zapewnienie widoczności wszystkich przepływów uruchamianych w BRIDGE.

Rozwiązanie

Lepsze zarządzanie błędami na platformie BRIDGE umożliwił iTrack, czyli nowe narzędzie zaprojektowane przez Euvic wspólnie z Pernod Ricard. Zapewniło ono następujące funkcje:

  • lista błędów z wyszukiwaniem według wybranych kryteriów;
  • szybki dostęp do szczegółów błędów (renderowanie plików XML w kilku predefiniowanych formatach formularzy) i powiązanych komunikatów;
  • możliwość ponownego przetworzenia nieudanej wiadomości (przez ponowne przesłanie wiadomości do usługi Web Services na platformie BRIDGE);
  • możliwość dodania nowego błędu za pośrednictwem Web Services lub interfejsu API;
  • system zarządzania rolami użytkowników;
  • system powiadomień z listą odbiorców konfigurowalną według podanych wcześniej kryteriów;
  • pełna widoczność i identyfikowalność przepływów występujących w BRIDGE.

iTrack stał się centralnym punktem śledzenia integracji i obsługi błędów dla standardowych użytkowników. Dodatkowo dostarcza on wartościowych, szczegółowych informacji na temat realizowanych przepływów zespołom integracyjnym, które mogą je wykorzystać do sprawdzania poprawności przepływów i usuwania błędów.

Architektura iTrack

Wykorzystane technologie

  • Technologie:
    • .NET Framework 4.7
    • ASP .NET MVC 5.2
    • Entity Framework 6.2
    • Spa
    • REST API
  • Komponenty Azure
    • Azure WebJobs
    • Azure Storage
    • Azure App Service
    • Azure KeyVault
    • SQL Server Elastic Pool

Rozwój i testowanie

  • Podejście programistyczne CI / CD
    • Azure DevOps
    • Repozytorium GIT
    • Wersja dla wielu oddziałów
    • Wdrożenie w wielu oddziałach (DEV / UAT / PROD)
  • Rozwiązanie zostało przetestowane w oparciu o szczegółowe scenariusze testowe i przy użyciu różnych typów testów, w tym:
    • testów manualnych,
    • automatycznych testów aplikacji internetowych z wykorzystaniem oprogramowania Selenium,
    • testów wydajności interfejsu API REST przy użyciu JMeter.

Korzyści biznesowe

Lepsze zarządzanie błędami, przepływami i komunikatami

iTrack dostarczył Pernod Ricard nowe statystyki na temat błędów, poprawnych przepływów danych i komunikatów.

Szybsze rozwiązywanie problemów

Lepsze zarządzanie błędami doprowadziło do skrócenia czasu, jaki zespół pomocy technicznej potrzebuje na rozwiązanie błędu na platformie. Zmniejszył się on o ponad 50 procent.

Lepsza wydajność działania platformy BRIDGE

Poprawa obsługi błędów znacznie przyczyniła się do lepszej wydajności działania platformy BRIDGE, która jest krytycznym rozwiązaniem dla Pernod Ricard.

Referencje

ITrack nie tylko zapewnia nam rzeczywiste statystyki platformy BRIDGE, ale także dostarcza informacje o śledzeniu przepływów w czasie rzeczywistym, co jest bardzo cenną wartością dla naszych zespołów integracyjnych. Narzędzie zmieniło ponadto nasz sposób pracy i znacznie ułatwiło nam życie. Przez te wszystkie lata współpracy, firma Euvic wielokrotnie udowodniła, że jest bardzo wiarygodnym i kompetentnym partnerem.

Tomaz Praprotnik, Dyrektor Technologii i Architektury w Pernod Ricard EMEA-LATAM

powrót