PSF usprawnia zarządzanie flotą dzięki przebudowie eFleet

Polski Serwis Floty (PSF), lider na rynku zarządzania flotami samochodowymi w Polsce, zmodernizował swoją aplikację eFleet, która wspiera proces napraw samochodów z flot zarządzanych przez firmę. W ramach projektu aplikacja została przeniesiona na nową infrastrukturę IT, a wkrótce także zostanie przepisana na platformie .NET 4.7 w nowoczesnych technologiach Angular 7 i HTML5, co zapewni lepszą wydajność jej działania, a także ułatwi dalszy rozwój w oparciu o podejście DevOps i metodykę Agile. Projekt został zrealizowany we współpracy z Euvic, wiodącym polskim dostawcą usług IT.

EFleet jest autorską aplikacja PSF, która zapewnia bezpośredni kontakt on-line pomiędzy BOK PSF, warsztatami oraz klientami. Aplikacja pozwala na bieżąco planować i kontrolować proces obsługi samochodów w ramach programu flotowego PSF, a także zawiera kompleksowe informacje o poszczególnych flotach oraz warunkach i sposobie obsługi każdego samochodu z danej floty. Równocześnie eFleet daje klientom możliwość monitorowania statusu naprawy ich pojazdów za pomocą aplikacji mobilnej.

Nasza aplikacja został stworzona 15 lat temu i od pewnego czasu mieliśmy coraz większe problemy związane z wydajnością jej działania. Chcieliśmy wyeliminować te problemy, a także odzyskać zdolność do jej dalszego rozwoju, a przez to wspierania cały czas udoskonalanych procesów związanych z obsługą samochodów w ramach programu flotowego PSF. Stąd decyzja o modernizacji aplikacji.

Grzegorz Kotula, Prezes Zarządu Polskiego Serwisu Floty

W zadaniu tym wspomogła PSF firma Euvic, która po fazie analitycznej – diagnozującej problemy związane z działaniem eFleet – dokonała migracji aplikacji na całkowicie nową infrastrukturę. Jej podstawą został nowoczesny sprzęt, wyposażony m.in. w bardzo wydajne procesory Intel oraz szybkie dedykowane dyski SSD. Dodatkowo wykorzystano nowy silnik baz danych SQL Server 2016 i system operacyjny Windows Server 2016, które są bezpieczniejsze i bardziej wydajne od poprzednich wersji.

Euvic zarekomendował oraz dostarczył sprzęt potrzebny do stworzenia tego środowiska, zapewnił usługę hostingu w wynajmowanej kolokacji, a także przejął od poprzedniego dostawcy utrzymanie aplikacji. Firma zaprojektowała także od nowa UI/UX aplikacji z wykorzystaniem aktualnych technologii Angular 7 + HTML5.

PSF ma aktualnie również dostęp do zapewnianej przez Euvic usługi monitoringu działania eFleet, a także korzysta ze wsparcia technicznego w razie wystąpienia ewentualnych problemów. Firma odzyskała także zdolność do szybkiego rozwoju aplikacji w oparciu o podejście DevOps i metodykę Agile.

Nowa infrastruktura działania aplikacji wyeliminowała wszystkie problemy związane z jej wydajnością. Z pomocą Euvic usprawniliśmy także sposób pracy nad rozwojem eFleet. Obecnie te prace są prowadzone z wykorzystaniem trzech niezależnych środowisk – developerskiego, testowego oraz będącego kopią środowiska produkcyjnego. Dodatkowo Euvic wdrożył dla nas narzędzia automatyzujące tworzenie kolejnych wydań aplikacji oraz przenoszenie tych wydań do środowiska produkcyjnego. Wszystko to bardzo usprawnia i przyśpiesza proces wprowadzania zmian

Grzegorz Kotula

PSF wspólnie z Euvic rozpoczął obecnie prace nad kolejną wersją aplikacji, która ma zostać zmigrowana do platformy .NET 4.7 i przepisana w technologiach Angular 7, HTML5 i z wykorzystaniem m.in. WebAPI. Nowa wersja będzie także zawierała szereg usprawnień w modułach, które są dedykowane klientom, pojazdom, warsztatom, dostawcom i katalogom. W kolejnym etapie zostanie dokonana analiza modułów zleceń i kosztorysów aplikacji, co będzie podstawą do określenia prac rozwojowych dotyczącą tych modułów. Na bieżąco są także dodawane nowe funkcji w aplikacji mobilnej eFleet.

Polski Serwis Floty obecny jest na rynku od 2004 roku i zajmuje się dostarczaniem rozwiązań z dziedziny zarządzania flotami samochodowymi. Firma zapewnia swoim klientom kompleksową obsługę samochodów , optymalizację kosztów jej utrzymania w zakresie serwisu mechanicznego i oponiarskiego, likwidacji szkód komunikacyjnych,  24h assistance oraz wynajmu pojazdów. PSF dysponuje nowoczesnym zapleczem teleinformatycznym, wykwalifikowaną kadrą specjalistów, a także rozległą siecią warsztatów, dzięki czemu może kompleksowo świadczyć usługi na terenie całej Polski. Dodatkowe informacje na temat firmy są dostępne tutaj: https://www.psflota.pl/.

Zobacz także szerszy opis tego wdrożenia tutaj oraz co o wdrożeniu mówi Grzegorz Kotula, prezes PSF:

powrót